Monday 28 January 2013

HARI TERSEBUT

hari apa? hari kawen? bernikah? tunang? GATAI..!!!!!
apa? xdak benda lain dah nak jadikan samakan dengan perkataan "hari" tu?
dah2 ni nak cerita ni... *cerita sekadar nak lepaskan geram dihati sendiri sebenarnya...

semalam kan makwa,pakwa, kakak nini, abang kirin mai rumah.. bawa si kecik Airin... kakak cakap la Airin akan cukup umur setahun bulan depan sekian2 hari... then ayah tengok aku.. aku tengok ayah... umur Airin 3 hari tahun lepas sama dengan hari peristiwa tu jadi... hampir setahun dah ni....
hurmmm... ayah penah cakap "ayah akan tunggu sampai tarikh tu tiba.. kalau tak dak apa2 dari pihak sebelah sana.. so kes akan ditutup dan segalanya akan terkubur"
kubur?? seramnyaaaaaaa...... hihiiiihiiiihiiiiiii  aku pun xsangka rupanya kes tu dah nak masuk umur setahun.. haihhhh agak2 apa akan jadi kemasa hadapan nanti kan?? aku tak mau pecah belah bagai ni... ya la kita pun taw memutuskan dilaturrahim antara keluarga, sahabat, saudara seagama ni berdosa.. YAYAYAYA!!! aku xpandai sangat bab2 agama ni tapi tahu la jugak kan.. *xla jahil sampai xtahu apa2 langsung...
tapi hal melibatkan hati perasaan ni kita xboleh nak jangka apa akan jadi kan? sapa boleh bersabar bila orang yang lebih muda merangkap mereka yang berpangkat "Anak saudara" kurang ajar dengan kita? haihhh sekali dua boleh dimaafkan lagi... tapi dah berkali2 ni.. siap melibatkan saudara sedarah daging kita sendiri apa akan jadi?? heyyy!! hang tu anak menakan ayah aku.. hang dah buat bagi mak hang merangkap adik kandung ayah aku dengan ayah aku merangkap pak menakan hang bermasam muka, tak bertegur sapa, dan dalam erti kata lain bergaduh!!!! hang taw dak dosa dia macam mana? haaa aku x arif nak menjawab.. hang p tanya ustaz-ustaz ustazah- ustazah mana2 yang boleh tolong jawabkan baru hang rasa gerun kot???
haiihh!! aku malas sangat nak cerita hal ni lagi.. aku pun nak tunggu ja apa akan jadi nanti...

aku doakan hang akan sedar!! sekali lagi aku nak tulis kat sini pulak...

AKU AKAN MAAFKAN HANG LEPAS AYAH DAN MAK DAN ADIK AKU MAAFKAN HANG.....!!!!!
kita dah tak ada hutang... segala budi aku kat hang aku halalkan.. segala salah silap dahulu kala aku xsimpan.. tapi salah yang satu ni aku xkan pernah lupakan!!! aku TAK AKAN lupa dan aku akan sentiasa INGAT!!!

jangan tunjuk muka hang depan aku selagi ayah aku sendiri tak mengaku dia dah lupa hal tu.. selagi mak aku sendiri xmengaku dia tak ingat lagi kata2 hang malam tu...

aku ni jahat jugak.. tapi sekali aku jahat sangat aku jahant sungguh!!! bukan main2 lagi dah...
syukur Ayah n Mak aku ajar hormatkan orang tua.. kalau tak aku takut aku jadi macam hang!!! aku xsalahkan mak ayah hang sebab aku rasa depa dah cukup ajar hang.. tapi salah hang sendiri untuk jadi kurang ajar macam tu......

No comments:

Post a Comment